Zo meent The Verge dat de spelers wel zijn veranderd maar dat het spel en de spelregels ongewijzigd zijn gebleven. Heb je nog iets gehoord van Microsoft of Intel? En, wie herinnert zich waarmee AOL en Yahoo! zich bezighielden?
De hardwarestrijd is gestreden en beslecht. (Tastbare) elektronische goederen zijn niet meer hot, ze beschikken over dezelfde bezieling als een tros tomaten in de supermarkt. Printers koop je tegenwoordig op weg naar huis na je werk en dat geldt voor alle andere accessoires.
De reuzen van vandaag luisteren naar namen zoals Facebook, Google en Apple. En, zij hebben het gevecht verplaatst naar software en de daarbij behorende advertentiemogelijkheden.
In dat kader moet je de revolutie zien die softwareboeren door het strot van de consument willen duwen. We hebben het hier over ‘de cloud’, een gemeenschappelijke harde schijf op het internet waarmee je via een gebruikersnaam en een paswoord toegang hebt tot jouw persoonlijke ruimte.
Binnenkort is het gedaan met de armlastige procedures om programma’s op je computer te installeren. Als je een app nodig hebt, bestel je die op Google Play of iTunes en plaatst ze in de virtuele wolk. Je hebt dan geen harde schijf meer nodig!
Alleen, net zo snel als de internethype is ontstaan, zal hij ook verdwijnen. De aandelen vallen dan terug op hun reële waarde. En, dan hebben we de tweede dotcombubbel gehad en is het tijd om aan de derde te werken.
bron: The Verge







Reacties
Er zijn nog geen reacties.