Beurs   |   Beleggen   |   Geld Lenen   |   Hypotheken   |   iGuru.NL   |   iGuru.BE   |   Informatie   |   Lastminutes  |   Lening vergelijken   |   Nieuws   |   Rente

Achtergronden »

Bespreek  | Bury Add To 
Geplaatst door: anna 8 dagen geleden
De mediagiganten beginnen te snappen wat Netflix al een tijdje weet: streaming is niet goedkoop.
Maar ze hebben geen keuze, Netflix concurrenten zullen dit bedrijfsmodel moeten volgen.
Video-on-demand is namelijk wat de eindconsument aantrekt en dus moeten zij zich op dit onbekend terrein gaan begeven.
Walt Disney, Discovery en andere mediabedrijven zetten nu dan ook volop in op video-on-demand services.
In de tijd van o.a. ‘cord cutting’ oftewel kabel tv opzeggen is het essentieel voor deze bedrijven om met hun tijd mee te gaan voor ze achtergelaten worden.
Je wilt immers niet voorbijgestreefd worden in de snel ontwikkelende media business, kijk maar eens naar wat er is gebeurd met Blockbuster!
Tot op heden is dé naam in de video-on-demand sector zonder twijfel Netflix, dit bedrijf heeft dan ook het voordeel de pionier te zijn in dit vak.
Het bedrijf is zelfs zo succesvol dat het aantal Netflix abonnees razendsnel het aantal betalende TV labonnees nadert, zo weet Bloomberg.

Netflix geeft dit jaar maar liefst $14 miljard uit aan nieuwe content, een enorm groot bedrag.
Het is dan ook nog steeds de ontegensprekelijke leider wat streaming betreft en dat zal ook nog wel even zo blijven.
Zo heeft Netflix volgens Bloomberg ook nog heel wat ‘pricing power’, oftewel de mogelijkheid om de prijs van een abonnement te verhogen.
Dit is iets wat je graag ziet als belegger, een bedrijf waarvan het cliënteel hogere prijzen grotendeels tolereert.
Netflix blijft dus een erg interessant bedrijf, en de komende tijd zullen concurrenten zoals Disney volgers blijven in het kielzog van deze pionier.
Auteur: Bart Peters, eigenaar Peters Global Macro, heeft geen positie in de hierboven besproken financiële activa en zal ook geen positie innemen tot minimaal 72 uur na publicatie.

Wie stemden er op dit nieuwsbericht?

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Log in om te reageren of registreer hier.